Als u hulp nodig heeft is het fijn dat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden. En niet binnen vijf werkdagen. Het klinkt vreemd, maar wij zitten eigenlijk nooit vol. We hebben ook geen wachtlijst. We zetten alles op alles om u zo snel mogelijk te helpen, in de meeste gevallen kunnen we dezelfde dag nog iemand langs sturen.
Het is één van de grootste ergernissen van deze tijd. U belt ergens heen en het eerste wat u hoort is een bandje met een keuzemenu. Omdat wij er van uit gaan dat u belt met een vraag waar u zo snel mogelijk antwoord op wilt, doen we er alles aan om zélf de telefoon op te nemen.
Wat is belangrijker, het systeem of de bedoeling? Volgens ons is de bedoeling dat we mensen zo goed mogelijk kunnen helpen. Daarvoor maken we gebruik van systemen en dossiers, tegelijkertijd werken we met mensen. Bovendien vinden wij mensenwerk het mooiste wat er is.
Wij weten allemaal uit ervaring dat het moeilijk is om nee te zeggen als iemand om hulp vraagt. Het is vanzelfsprekend dat je bijvoorbeeld een familielid helpt die zorg nodig heeft. Het is ook vanzelfsprekend dat je zo nu en dan een keer écht vrij moet hebben. Onze zorgprofessionals van de wijkverpleging helpen u graag.
De kans is aanwezig dat u op een dag hulp nodig heeft. Wacht niet tot het laatste moment maar wees voorbereid op de toekomst. Neem gerust contact met ons op. Wij vertellen u graag wat de mogelijkheden zijn en waar u aan toe bent. Om de kou uit de lucht te halen maar ook om teleurstellingen te voorkomen als het ‘later’ is.
Jantine Slippens, zelf verpleegkundige, is de verpersoonlijking van het enthousiasme dat zij en haar team uitstralen. Op de vraag waarom het werken in de thuiszorg zo boeiend is en waar haar passie vandaan komt, zegt deze oer-Sneekse het volgende:
“Als verpleegkundigen en verzorgenden hebben wij het mooiste vak van de wereld. Het mooiste is misschien wel dat wij alles bij elkaar hebben. Aandacht voor het hele verhaal. Gouden aandacht. Hiervoor heb je maar drie dingen nodig: je hoofd, je hart en je handen. Dat is alles wat je nodig hebt, tenminste als je je vak verstaat.”
Gouden aandacht is er ook voor onze medewerkers. We werken met diensten van zes of acht uren, dat geeft rust en regelmaat voor onze mensen en voor onze klanten betekent dat een betere dienstverlening.